Gabinet Edukacyjno - Terapeutyczny "MOST"

Dziewczynka

Dlaczego MOST?

Ponieważ nazwa jak najbardziej wpisuje się w miejsce, w jakim usytuowany jest gabinet. Przez Moszczankę przepływa Złoty Potok i miejsce to kojarzone jest z przerzuconymi licznie nad wodą mostami. Zainteresowani historią miejscowości wiedzą doskonale, że dawniej funkcjonowała ona pod nazwą niem. Langenbrück czyli Długomosty.

Dodatkowo, słowo „most” ma znaczenie symboliczne. Zawiera w swojej symbolice potrzebę łączenia. Umożliwia przejście przez trudności. Przejście przez most, to symboliczny akt zmiany.

Dla Rodziców

Czas wolny

Zostawiając swoje dziecko na zajęciach, mają Państwo chwilę wolnego czasu tylko dla siebie. Jako mama dwojga maluchów, wiem jak trudno o taki czas. W związku z tym zachęcam Państwa, aby w oczekiwaniu na dziecko skorzystać z pięknych okoliczności przyrody, i miejsca, w jakim usytuowany jest Gabinet. Pozwolić sobie na spacer wzdłuż Złotego Potoku, przejazd rowerem lub kawę, którą oferują pobliskie smażalnie ryb.

Co Państwa dziecko robi podczas zajęć?

Liczba czynności, jakie dziecko wykonuje podczas zajęć edukacyjno- terapeutycznych jest bardzo duża. Wymienię niektóre: maluje, pisze, rysuje, lepi, skleja, wycina, tupie, śpiewa, gra, odzwierciedla, bawi się, buduje, sortuje, przelicza, rozróżnia, liczy, konstruuje, poznaje, rozmawia, poszukuje, słucha, czyta, nawleka.

Robi też coś, co w ogólnej opinii jest zakazane: wystawia język, mlaska, stroi miny, brudzi się i wykonuje wiele innych działań, które przede wszystkim sprawiają, że się ROZWIJA.

Praca z dziećmi ma na celu wspomaganie szeroko rozumianego rozwoju oraz ich aktywności. Zajęcia dają im poczucie sprawstwa, tym samym budują pewność siebie także u dzieci nieśmiałych i wycofanych.

Co powinno niepokoić rodziców?

Gdy dziecko:

  • Często się przewraca, potyka
  • Jest nadaktywne ruchowo (ma silną potrzebę ruchu, siedząc przybiera różne pozycje, macha, kopie nóżkami)
  • Ma trudności z pisaniem, rysowaniem, kolorowaniem
  • Wykazuje niechęć do działań manipulacyjnych, które wymagają precyzji i skupienia, nie lubi dotykać różnych faktur
  • Nieprawidłowo trzyma narzędzie pisarskie
  • Ma trudności z zapinaniem guzików, wiązaniem sznurówek
  • Nie potrafi opanować jazdy na rowerze, hulajnodze
  • Jego mowa jest niewyraźna
  • Nie potrafi skupić się dłużej na wykonywanej czynności, robi kilka rzeczy jednocześnie, często coś gubi, zapomina


354licznik odwiedzin

7km od Prudnika

12km od Głuchołaz

2017start nowej działalności

Baner

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”.

Operacja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 19.2 " Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020



Strona może wykrzystywać pliki cookie do obsługi licznika odpowiedzin. Korzystanie ze strony oznacza akceptację tej zasady.